søndag 24. oktober 2010

Har så innmari lyst til å lage......

........... en liten bok, hvor jeg skriver ned ting mathias har sagt som vi synes har vært ekstra morsomt.

Som: jeg har busemann!, Skal vi ta den ut? Nei, den skal være i fred, den sover!

og

Mathias så sin egen skygge. Tittet ned og sa " Kom Thias! Vær med meg og løp fort!"

Nå når jeg skriver det så høres det ikke så morsomt ut, men morsomt for oss som er foreldre og passe inhabile;-)

Og lage en "ordbok" med ord som Mathias har brukt.

Som:

Møs=smør
Sandkasandka= Sandkassa
Å-O= Fonzo
Fæn= Svein.

Tenkte det kunne være morsomt å ha en quiz når han blir konfirmant;-) Nei da. Men man glemmer så fort, og det er så koseli gå ha sånne ting, for jeg ser han jo for meg med fakter og lyder osv:-)

Noen som har noen tips til hva jeg skal lage en sånn liten bok av?



Her er hovedpersonen selv i kjent positur for de som kjenner han! Han elsker brannmann Sam, eller generellt alt som har med brannstasjon, brannbil, brannmenn osv (akkurat som sin mor;-) )

3 kommentarer:

  1. Hei du.
    Høres ut som et koselig prosjekt. Hvis du vi ha stive permer, kan du bruke pappen på baksiden av tegne/akvarellblokker og kle dem med mønsterark. Skjær til den størrelsen du ønsker. Lag hull i ryggen, og fest sammen med ringer som kan åpnes. Da kan du fylle på med sider når du trenger det.
    Til sider i boka kan du bruke ark med litt tykkelse. Til bursdagsboka mi har jeg brukt ark fra Europris (Galerie, tror jeg de heter)

    Lykke til. Klem :o)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Han kommer til å være utrolig stolt av den boken når han blir 16, hehe :) Så jeg stemmer definitivt FOR bok. Kanskje du til og med får bruk for den som pressmiddel en dag. :)
    <3

    SvarSlett

Takk for besøket:-)